Monday, January 31, 2011

Wahai suamiku....alhamdulillah 2 februari 2011

tarikh keramat dimana aku diijab kabulkan dengan seorang lelaki ...masih segar diingatan terasa saat tu masih semalam....terima kasih emak abah yang menerima dia untuk ku...banyak kenangan indah bersama nya.....lagu yang sering berkumandang sepanjang aku bertunang...1tahun 2 bulan....


setahun ku bertunang
dengan pemuda pilihanku
hasil cinta nan murni
direstui ayah ibu

kini tiba saatnya
aku diijabkabulkan
kucium tanganmu mesra
di malam pernikahan

tak sangka akhirnya kita telah berjaya,
kekanda oh.. indah sungguh perasaanku
di sampingmu
engkaulah suamiku
engkau syurga hidupku 
hanya kau didunia ini 
satunya kasih hati
oh titisan air mataku
tanda gembira
ayah dan ibu pun berdoa
agar sentosa
selamanya
hidup kita dengan cahaya mataku
untuk kita aha....


apapun aku harus bersyukur inilah hikmat disebalik kehidupan yang singkat Allah berikan padaku...berbagai dugaan yang diharungi bersamanya, kehidupanku serba sederhana dan mudah, segalanya aku berserah kepada Nya, serahan yang sangat-sangat tinggi...
amin Ya Allah...ya hayyu ya kayyum...

Semasa dirumah dialah penolong tugas harianku, kata orang, orang kanan aku....aku tidak pandai berkata ayat-ayat cinta yang indah-indah tetapi keindahan  lagi perasaan aku terhadap dia...seorang ayah yang sangat baik hati dan sabar dengan karenah anak-anakku...
sebagai seorang manusia walaupun banyak kekurangan dan kelemahan
tetapi dimataku...dia insan yang sebaik-baiknya Allah beri kepadaku.....

********************************
Wahai suamiku
kau tak perlu memiliki wajah setampan Nabi Yusuf a.s.
yang menggetarkan hati dan membuat banyak wanita terpikat.
kerana kau telah Allah jodohkan kepadaku
Allah pasti akan memberikan rasa dalam hatiku dan hatimu


saat pertama bertemu. Aku yakin itu.
Karena Allah tak pernah ingkar akan janjiNya...
yang baik dibalas dengan yang baik...


 Wahai suamiku
Permintaanku tak banyak.
Selalulah ke rumah Allah jika suara merdu memanggilmu.
Bangunkan aku dipertiga malam,
jagalah selalu hatimu,
Nasehati aku jika berbuat salah,
Kalau perlu marahi aku!

 Aku juga tak ingin kemewahan dunia.
Cukuplah aku bersamamu untuk mencari redha Allah.
Dan aku amat bersyukur pada Allah,
aku yang ditakdirkan untuk memeriahkan
semangatmu dalam perjuangan kehidupanmu.

 wahai suamiku...
pimpinlah tanganku agar aku dapat membalas pimpinanmu
kerana aku amat sayang padamu

 Wahai suamiku...
maafkan dosa-dosa aku kerana engkaulah lelaki yang paling indah
dalam hidupku...aku ingin menjadi orang yang tiada dosa padamu..

 Wahai suamiku...
Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu.
Karena dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku.
 wahai suamiku...
Moga Cinta itu yang akan mempertemukan
kita kembali di akhir sana....aminnnn
Wahai suamiku....aku doakan
selamat didunia dan akhirat untukmu...
semuga Allah memberikan kebahagiaan, keberkatan
kemudahan, kesenangan buatmu....
 Semuga Allah panjangkan usiamu....dimurahkan rezekimu....dilimpahi
dengan kemakmuran berpanjangan...aminnn...

terima kasih wahai suamiku......dan terima kasih Ya Allah





No comments:

Post a Comment