Monday, November 1, 2010

kaki jalan....sebab tahi lalat setepek kat kaki.....hehehe


Bersama isteri Huzaifah, semasa perjalanan dari Parapat ke Tomok, Medan.

Bersama geng di depan Bird Nest, Beijing, China


Menikmati tarian amoi kazasthan, beijing, China


depan Bas chartered, beijing, china.


Pak Abu n Kak Senah, Saya n Hubby, Pak Sarwan n wife dan Pak Ruslan n wife di Medan, baru lepas mamam...


4 mak dara posing habis...nak pergi ke Tomok, Medan.


dah penat berjalan, semuanya terduduk, ambil petang berlatarbelakangkan gunung sibayak, medan.


dibawah khemah perang viet-kong, di vietnam.


di sisi patung pekerja vietkong, menggunakan tapis lama menggali tanah untuk membuat terowong

wahai pembaca yang budiman....jom kita share bab jalan-jalan cari makan....gambar atas nih...aku jadi ketua trip pi shoping sakan di kelantan...lihat-lihatlah mem geng bebaik aku...ni tengah dok kat homestay wakaf che yeh...dari kanan hasiah, kamcing aku masa aku kerja di JPS pastu aku...yang sweet, kak Pah jiran sebelah rumah aku belah kanan, ita jiran sebelah kiri rumah aku...dan kak senah kamcing aku di IMR.  Kami org memang dari dulu sampai sekarang....tak buang-bunga hobi yang satu nih iaitu jalan-jalan cari makan, masa sihat le nak jalan-jalan.

Dari kecil hingga dewasa asyik dok bawah ketiak emak bapak aje...masa anak dara tak sebebas anak dara zaman sekarang ni....kena minta izin nak kemana-mana, nak ikut kekawan payah sekali. Cakap je nak keluar jalan-jalan  mak merungut  tak habis...macam-macam...takut itulah takut inilah...kecut perut gak aku nih....keluarlah kata-kata sakti emak....."esok kalau dah berlaki na, kau ajak ajelah laki kau ngan anak-anak, pi gunung, pi pulau, pi tasik, pi paya, pi laut, pi lah mana-mana.....insyaallah ... sampailah nanti".  Kata-kata sakti emak aku ni aku teringat semasa aku dipuncak gunung kinabalu bersama anak-anak aku.....indah sungguh time tu, aku menangis kerana dua sebab, pertama...keindahan ciptaan Allah SWT, menakjubkan, kedua kata-kata sakti emak aku seolah-olah sayup2 dibawa hembusan angin sejuk gunung kinabalu......tenang, aman...sekarang aku sangat-sangat berbangga dengan emak aku, setiap perkataan ibu kita nih, rupanya betul-betul doa buat kita...so anak-anak yang membaca catatan ni...muliakanlah ibu anda selagi ibu anda masih disisi anda.... sayangilah dia, kerana dia sebahagian diri kita....jom layan gambar kenangan2 aku ngan geng jalan-jalan, ngan hubby aku, ngan kekawang aku....

time pi kelantan...sempena nor shahirah yosman kawin...

No comments:

Post a Comment