Monday, November 1, 2010

layan hobi baru....




















assalamualaikum....hari ni nak cerita hobi baru ku...aku memang banyak hobi's....dari kecil suka sangat mengumpul lencana sekolah, habis tu sedekah kat kekawan....kumpul setem dari dulu sampai le ni...bab ni tak pernah pupus minat aku...suka tul tengok setem yang berbagai warna....pastu suka lak kumpul duit syiling..setiap acara aku pasti beli wang syiling, pastu suka kumpul gambar, minat ambil gambar, gambar macam-macam sampai le ni....now gambar pi melancong cam satu collection.... pastu aku suka sangat pokok bonsai...kecil2 dan aku katekkan...dulu ada sampai 70 pasu pastu nak kecilkan rumah..aku sedekahkan pada akak aku, adik2 dan kekawan....dan sekarang saat ini aku gemar mengumpul pinggan mangkok antik....macam-macam.  Ada yang aku beli daripada n3 kekawan internet, ada aku pi serbu kedai pinggan apek, ada aku pesan kat kekawan.  Mak dia org pun pengumpul pinggan mangkok lama tapi...dok bawah katil....aku suka show...kau orang tengokkkkkk seronok.....bila takde kerja aku basuh dan basuh...sampai kilat memancar, pastu kalau yang berbunga aku tengok jer bunga dia tu...menghayati bunga2 lama nih...issshhh seharipun aku boleh tahan.  Bang Mail aku memanjang jer...."mana nak tarok..banyak dah ni, cukup2 lah..." hobi baru bang....nasib baik bising2 je tapi bila aku nak "hunting" dia jadi driver aku....diam ikut ajelah rentak bini...hehehe siapa tak sayang binikan....hehehe.
lagi...jom tengok collection aku.....















indahkan....kalau dok dirumah, asyik membelek tak puas tengok bunga2 tuh...made in china....asyik tul...hobi baru ni teruk la rasanya pulak wang mengalir tanpa takut-takut...beli jangan tak beli...dirumah dah tak muat-muat...nantilah nak masukkan dalam almari berdiri putih...tapi wangnya tak nampak lagi...sabar ajelah aku nihhhhh... apapun terima kasih banyak-banyak terutama pada abang Mail ku sayang yang selalu tak jemu-jemu meneman aku tatkala 'hunting' dan juga anak-anak yang sabar je menunggu mak dia memilih barang-barang...terutama pada aa, aril n ina...arip n liza...i love you....


 

No comments:

Post a Comment