Thursday, November 4, 2010

YANG KELAPAN....HARIS








HARIS....ANAK KENIT YANG TERLEBIH

Inilah anugerah Allah paling bernilai padaku...disaat usia ku meniti 50 tahun...aku dihadiahkan seorang budak lelaki...Ya Allah aku amat berterima kasih kerana adanya haris, hidupku kembali riang, gelak ketawa melihat telatah satu-satunya anak kenit yang membesar didepan mata...setiap bulan, setiap pergerakan, kata-kata ucapan dia menjadi buah hatiku...celoteh dia, nyanyian dia...membuatkan kami sekeluarga ceria...Allah hu akbar.....Allah lebih mengetahui mengapa dia hadir didalam hidupku...mengapa aku dipilih Allah memelihara dia....yang aku amat-amat teruja....segala kasih sayang kami sekeluarga tertumpah kepadanya...haris ibarat buah hati pengarang jantung aku dan kakak....ayah dan adam...shahril dan ina...arip dan lisa...aiman ..papa wan dan mama yu...


gambar ni aku ambil tatkala balik dari Muar...penat sungguh tu pasal terlepak lepas kena sebotol susu....taksempat nak pakai pampers...ngantuk punya pasal...Haris ni paling best dalam hidup aku sebabnya anak-anak lain membesar tanpa aku sedar...dari kecil sedar-sedar dah besar....haris pulak membuat aku meniti kehidupannya dari hari ke hari...indah sungguh sebabnya mulutnya banyak...asyik berkata-kata, menyanyi-nyanyi...insyaallah...insyallah...insyaaallah..hehehe...banyak lagu dia pandai nyanyi menghiburkan sangat-sangat hidup aku nih...

Ya Allah ya tuhan...aku memohon kepadaMu...berilah rahmat, berikanlah berkat kehidupan haris...panjangkan umurnya, murahkan rezekinya...jadikan dia anak yang soleh, anak yang berjaya, cemerlang, anak yang baik hati, anak yang taat kepadaMu dan kepada kedua ibubapanya....berilah sepenuh kasihsayangnya kepada aku dan ayah.....keluargaku...aku bermohon...setiap hari agar hari2 mendatang membawa kebahagiaan kepada kami sekeluarga...kepada haris terutamanya....aminnnnn.

No comments:

Post a Comment